Το έσω πλωριό ποδόσταμα έχει την παραπάνω μορφή και διατομή 75x120 mm. Επειδή το ξύλο είναι ανισότροπο υλικό, για να έχει την απαιτούμενη αντοχή σε κάμψη, πρέπει κατά το δυνατόν τα νερά του ξύλου να ακολουθούν την καμπύλη. Έτσι επέλεξα να το φτιάξω από 20 δρύινα ταβλάκια διατομής 75x6 mm κολλημένα μεταξύ τους με epoxy. (οι παλιοί καραβομαραγκοί χρησιμοποιούσαν σε τέτοιες θέσεις τα λεγόμενα στραβόξυλα). Επειδή η καμπύλη είναι πολύ κλειστή, τα ταβλάκια αυτά έπρεπε πρώτα να λυγιστούν στον ατμό, να πάρουν τη φόρμα τους και να κρυώσουν και στεγνώσουν (το ξύλο της δρυός (oak) είναι το καλύτερο ξύλο για λύγισμα με ατμό).

Η μηχανή του ατμού. Παλιά χύτρα ταχύτητας, τρύπα στο καπάκι, κολλάρο αυτοκινήτου και θάλαμος από τάβλες. Στο άκρο του έχει δύο τρύπες απ' όπου μπαίνουν τα ξύλα και επίσης εκτονώνεται ο ατμός. Η κλίση προς τα πίσω είναι για να επιστρέφει το υγροποιημένο νερό στο καζάνι.
perisoteres plirofories gia thn xitra
ΑπάντησηΔιαγραφή