Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Η ναυπηγική εσχάρα

Έχω την εντύπωση, ότι οι λέξεις "σκαρί" και "σκαρώνω" προέρχονται από εδώ. Ίσως είναι η πιο απλή κατασκευή για το σκάφος και δεν χρειάζονται ούτε ιδιαίτερες ικανότητες, ούτε ιδιαίτερα υλικά για την κατασκευή της. Είναι όμως ιδιαίτερα σημαντικό να φτιαχτεί με ακρίβεια, να είναι στιβαρή, ακλόνητη και να μην παραμορφωθεί μέχρι να ολοκληρωθεί η γάστρα. Ένα σφάλμα στην εσχάρα θα εμφανιστεί αργότερα πολλαπλασιασμένο στο σκάφος. Τα ξύλα της εσχάρας δεν θα ενσωματωθούν στο σκάφος, άρα μετά την αποξήλωσή της ενδεχομένως να χρησιμεύσουν κάπου αλλού.
Στην προκειμένη περίπτωση ακολουθήθηκαν κατά το δυνατόν τα υπάρχοντα σχέδια. Όλα τα μέλη της εσχάρας συνδέθηκαν μεταξύ τους με βίδες ή με στριφώνια, ώστε να ξηλωθεί εύκολα. Τακαρίστηκε και βιδώθηκε στο δάπεδο με σιδηρογωνιές. Αν και δεν ήταν απαραίτητο, αλφαδιάστηκε για να χρησιμεύσει σαν σημείο αναφοράς κατά την αρχική τοποθέτηση των φορμών αλλά και αργότερα.



Κατασκευή εντομής στο πεύκο εύκολα:
Κόβουμε στα άκρα αλλά και ανάμεσα, στο βάθος που θέλουμε, με το δισκοπρίονο.
Με το σφυροκάλεμο απαλά και φεύγουν τα κομμάτια.
Λειαίνουμε τον πάτο με τη ράσπα.
Για την όποια κούραση η μυρωδιά του ρετσινιού μας αποζημιώνει.


Αλφάδιασμα με το αλφαδολάστιχο. Το πλέον αξιόπιστο εργαλείο για το αλφάδιασμα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το παλιό, καλό (και οικονομικό) αλφαδολάστιχο. Το σφάλμα του είναι περίπου 1 χιλιοστό σε οποιαδήποτε απόσταση και οποιαδήποτε διεύθυνση. Το «μειονέκτημά» του είναι ότι χρειάζεται δύο άτομα και...καλή διάθεση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου