Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2009

Φαλτσαρίσματα, πριν από το πέτσωμα

Τώρα που έχουν τοποθετηθεί όλα στη θέση τους και πριν αρχίσω να βλέπω τις καμπύλες του σκάφους, καθώς θα ασχολούμαι με το πολυπόθητο πέτσωμα, είναι απαραίτητο να γίνει μια εργασία που λερώνει: Η δημιουργία φάλτσων σε ορισμένα στοιχεία πάνω στα οποία θα "πατήσουν" οι τάβλες του πετσώματος.
Φάλτσα στις φόρμες:
Στα σχέδια δίνονται οι θεωρητικές θέσεις των φορμών. Υπάρχουν δύο τρόποι για να τοποθετηθούν: α) με το σώμα (πάχος) της φόρμας προς το στενότερο τμήμα της γάστρας και β) με το σώμα της φόρμας προς το φαρδύτερο τμήμα της γάστρας (σχήμα 1). Με τον (α) τρόπο τα άκρα των φορμών πρέπει να πλανιστούν φάλτσα και οι τάβλες του πετσώματος πατάνε καλά πάνω σ΄αυτές κατά τη διαδικασία του χτισίματος. Με τον (β) τρόπο οι φόρμες δεν πρέπει να πλανιστούν και οι τάβλες του πετσώματος πατάνε μόνο στις ακμές των φορμών. Άλλοι σχεδιαστές συνιστούν τον τρόπο (α) και άλλοι τον (β), ο καθένας με τα επιχειρήματά του. Αν και ο συγκεκριμένος σχεδιαστής συστήνει το (α) τρόπο - και μάλιστα τον απεικονίζει στα κατασκευαστικά σχέδια της ναυπηγικής εσχάρας, εγώ έκανα του κεφαλιού μου και εφάρμοσα τον (β) γιατί μου φαίνεται ότι είναι πιο κοντά στο μέρος της ακριβείας. Αν έκανα καλή επιλογή, θα φανεί στη... νεκροψία! Οι φόρμες επομένως δεν θέλουν φαλτσάρισμα.


Φάλτσα στο ποδόσταμα και στο σωτρόπι:
Πρέπει να αφαιρεθεί αρκετή ποσότητα υλικού για να πατήσει το πέτσωμα (σχήμα 2).


Η μεγαλύτερη ποσότητα αφαιρέθηκε με μια ηλεκτρική πλάνη χειρός και οι τελικές ρυθμίσεις έγιναν με το γωνιακό τριβείο και χαρτί #40. Με αυτή τη δουλειά όπως ήταν φυσικό γέμισε ο τόπος ροκανίδια και σκόνη, πολλή σκόνη! Η ολοπρόσωπη μάσκα με τα φίλτρα αποδείχτηκε σωτήρια.





Η ρύθμιση της γωνίας γίνεται τοποθετώντας σε διάφορα σημεία ένα εύκαμπτο πηχάκι το οποίο θα πρέπει να πατάει καλά στο φάλτσο. Το καθάρισμα του χώρου ύστερα από όλα αυτά είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία... Επί τέλους!! Είμαι έτοιμος για να ξεκινήσω τη διαδικασία του πετσώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου