Κυριακή, 14 Απριλίου 2013

Επικαλύψεις κομματιών υαλοϋφάσματος

Για να μη διακόπτεται η συνέχεια του υαλοϋφάσματος, φροντίζω ώστε το κάθε κομμάτι να επικαλύπτει το διπλανό του κατά 10 εκατοστά περίπου. Για το λόγο αυτό τρίβω στις άκρες του αρχικού κομματιού μια λωρίδα 10 εκατοστών, δημιουργώντας "ράμπα", ώστε το πάχος του υφάσματος να σβήνει ομαλά. Το διπλανό κομμάτι θα έρθει να καλύψει αυτή την επικλινή λωρίδα. Με αυτόν τον τρόπο, όταν στο τέλος τριφτεί ολόκληρο το σκάφος, η συνέχεια του υαλοϋφάσματος δεν θα διακοπεί.
Η άκρη ενός κομματιού πριν και μετά το τρίψιμο φαίνεται στις δύο φωτογραφίες, ενώ η ανάγκη για δημιουργία ράμπας επεξηγείται σχηματικά λίγο πιο κάτω 




17 σχόλια:

  1. Χαίρομαι που σε ξαναβλέπω μετά από πολύ καιρό επί το έργον. Προς στιγμήν και μετά τις επανειλημμένες αλλά άκαρπες επισκέψεις μου στο μπλογκ σου υπέθεσα ότι η ιστορία (της εγκατάλειψης μιας προσπάθειας) επαναλαμβάνεται ακόμη μια φορά αλλά βλέπω με ιδιαίτερη χαρά ότι έκανα λάθος.

    Τώρα επί της ουσίας ενώ αντιλαμβάνομαι πλήρως την τεχνική της επικάλυψης και την βρίσκω άψογη παρ όλα αυτά δεν μπορώ να μην αναρωτηθώ για την σκοπιμότητα της. Κι αυτό γιατί η πλαστικοποίηση απ ότι έχω καταλάβει δεν αφορά στην δομή του σκάφους αλλά στην προστασία του ξύλου, σωστά?
    Τι σε εμποδίζει να φέρεις τα πανιά πρόσωπο γλυτώνοντας όλη αυτήν την ταλαιπωρία?

    Καλησπέρα Πάνο και καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Καπετάνιε, ευχαριστώ για τα σχόλια, ευτυχώς βαστάω ακόμα και ελπίζω να τα καταφέρω παρ' όλες τις κάθε είδους δυσκολίες. Το κακό είναι ότι τέτοιου είδους "πρότζεκτ" παίρνουν πολύ καιρό και σε όλο αυτό το διάστημα πολλά μπορούν να συμβούν.

    Επί της ουσίας τώρα: Η επικάλυψη εδώ αφορά τη δομή του σκάφους! και είναι ο κύριος φορέας της αντοχής της γάστρας. (φαντάσου ένα πάνελ που έχει πάνω-κάτω λαμαρίνα και στη μέση αφρό).

    Καλές γιορτές και σε σένα, με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δλδ Πάνο μιλάμε για ένα είδος «σάντουιτς» με πυρήνα το ξύλο? Σε αυτήν την περίπτωση οι δυο (μόνο στα βρεχάμενα, γιατί απ ότι κατάλαβα τα έξαλα θα τα αφήσεις με μια ) εξωτερικές στρώσεις woven roving είναι ικανοποιητικές?

    υγ
    κι εγω νομίζω ότι είμαι πολύ κοντά στο να ξεκινήσω, απ το φθινόπωρο, να κατασκευάζω μια βαρκούλα( κατ αρχήν) στα 4,5 μέτρα πάνω σε σχέδια του Ψαθέρη (βρισκόμαστε σε αλληλογραφία) με κοντραπλακέ θαλάσσης. Βέβαια λείπουν οι μεγάλες κλίσεις κι έτσι τα κομμάτια θα είναι σχεδόν μονοκόμματα. Έριξα και μια ματιά στο «κατεργο». Πως πήγε τελικά το τρεχαντήρι σου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σωστά, έτσι είναι. Σύμφωνα με τα σχέδια μια στρώση έξω και μια μέσα είναι αρκετές για την απαιτούμενη αντοχή. Έχοντας όμως στο μυαλό τη μελλοντική χρήση (χτυπήματα στα ύφαλα, ξύσιμο μοράβιας, δύσκολος έλεγχος, κλπ), καλύπτω τα βρεχάμενα με μια δεύτερη στρώση "για το φόβο των Ιουδαίων".

    Καλή αρχή και καλό κουράγιο με τη βάρκα σου. Το θετικό των σκαφών με κοντραπλακέ είναι ότι ολοκληρώνονται πολύ ταχύτερα σε σχέση με αυτά με πηχάκια και, έτσι δεν κινδυνεύεις να ...απογοητευτείς πριν τα τελειώσεις.

    Το τρεχαντηράκι μου ε; Μικρή βάρκα, μεγάλη ιστορία. Γιατί άραγε στα Αγγλικά τα σκάφη είναι γένους θηλυκού (?)


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου Πάνο.Αγόρασα δύο βιβλία του nick shade πρόσφατα και έχω ένα θεματάκι με την μεταφορά των σχεδίων απο το βιβλίο σε αποτύπωση σε κλίμακα 1:1 των φορμών πάνω στις οποίες θα κτιστεί το σκαφάκι,ενα kayak guillemot η great auk.Ξέρεις αν υπάρχει στα ελληνικά κάτι να με βοηθήσει;Ισως δεν με βοηθάνε τα αγγλικά μου να καταλάβω πως γίνεται η μεταφορά.Για τις φυσσαλίδες που αναφέρεις κάπου, μήπως βοηθάει το πιστολάκι των μαλλιών λόγω ζεστού αέρα;
    καλή δύναμη για την συνέχεια.Ζαχαρίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ζαχαρία καλημέρα και χρόνια πολλά. Τα βιβλία που αναφέρεις δεν τα έχω, υποθέτω ότι περιλαμβάνουν κάποια ενδεικτικά σχέδια καγιάκ υπό κλίμακα. Η μεγέθυνση τέτοιων ναυπηγικών σχεδίων από βιβλίο σε κλίμακα 1:1 με ακρίβεια ικανή να δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα στην κατασκευή (π.χ. καλύτερη από μισό χιλιοστό) δεν είναι εύκολη υπόθεση. Νομίζω ότι θα πρέπει να αγοράσεις τα έτοιμα κατασκευαστικά σχέδια 1:1 που επίσης διαθέτει ο συγκεκριμένος
    http://www.guillemot-kayaks.com/guillemot/catalog/boat_building_plans

    Το πιστολάκι; όχι δεν είναι κατάλληλο γι αυτή τη δουλειά, ούτε με σφαίρες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια πολλά Πάνο και σε σένα .Για το πιστολάκι νομίζω κάπου το ανέφερε ο nick shade για παρόμοιο πρόβλημα και γιαυτό στο έγραψα .Για τα ναυπηγικά σχέδια εχεις δίκαιο είναι πολύ δύσκολη η μεταφορά τους σε 1:1 μέγεθος με τόση ακρίβεια.Ισως το παλέψω λίγο ακόμα γιατί ο ίδιος ο συγγραφέας το προτείνει θεωρώντας το εφικτό,δίνοντας βέβαια και πολλά άλλα στοιχεία που δεν ανέφερα όπως offsets πίνακες hull και deck και κατασκευαστικές πληροφορίες ειδικά και γενικά για τα σκάφη που προτείνει.Είναι η άγνοια του πρωτάρη που τα κάνει όλα δύσκολα.....Πάντως τα 2 βιβλία κόστισαν 27 $ +τα μεταφορικά και πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ καλά αν σκεφτείς ότι εχουν και 3+3 σχέδια μέσα(αν καταφέρω να φτάξω κάτι απο αυτά!!!!!)Κλείνω με μια ερώτηση.Δεν θα ήταν πιο οικονομική η συρόμενη καρίνα και πιο λειτουργική όταν θα θέλεις να το βγάλεις έξω;εκτός αν σκέφτεσαι μόνιμη θέση και καρνάγιο οπότε οκ.Νασαι καλά και ευχαριστώ.Ζαχαρίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ζαχαρία εντάξει, δεν ήξερα ότι δίνει και αυτά τα στοιχεία στα βιβλία. Οπότε μπορείς να προχωρήσεις με το σχεδιασμό και είμαι βέβαιος ότι θα έχεις επιτυχία. Πληροφοριακά σου λέω ότι ακόμα και το έτοιμο σχέδιο που είχα αγοράσει κάποτε (για το little awk) είχε σφάλμα στη μια πλευρά μιας φόρμας περίπου 5-6 χιλιοστά - η γραμμή ήταν πιο μέσα από ότι έπρεπε. Φάνηκε με το μάτι αμέσως μόλις έστησα όλες τις φόρμες στο κεντρικό δοκάρι. Το τσέκαρα και το διόρθωσα προσθέτονας υλικό στο σημείο εκείνο της φόρμας. Σε αυτό βοήθησε ένα λεπτό πηχάκι το οποίο έπρεπε να σχηματίζει ομαλή καμπύλη και να εφάπτεται γλυκά σε όλες τις διαδοχικές φόρμες όταν το ακουμπούσα κατά μήκος του σκάφους.
    Η κινητή καρίνα θα ήταν όντως πιο οικονομική (και ευκολότερη στην κατασκευή) και φυσικά θα ήταν πολύ πιο εύκολο να βγαίνει το σκάφος έξω. Μετά από μακρέεεες συζητήσεις με φίλους μου έμπειρους ιστιοπλόους κατέληξα στη σταθερή, που την φτιάχνεις μια φορά και μετά την ξεχνάς, ενώ με την κινητή πρέπει να έχεις συνεχώς το μυαλό σου εκεί, σε εμποδίζει το μαγγανάκι, χτυπάει στο τακ και σε τρομάζει, είναι κάτι που κουνιέται εκεί μέσα, κλπ κλπ. Επειδή επίσης το πιο κουραστικό στο σκάφος, κατά την άποψή μου, είναι το βάλε-βγάλε, με αυτόν τον τρόπο θα το αποφύγω αναγκαστικά...
    Να προχωρήσεις με το καγιάκ και περιμένω νέα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να συμπληρώσω Ζαχαρία σχετικά με την "άγνοια του πρωτάρη" ότι, ότι γίνεται εδώ μέσα γίνεται για πρώτη φορά. Αν γινόταν για δεύτερη δεν θα είχε ενδιαφέρον. Όλες οι κατασκευές εδώ μέσα είναι γεμάτες από ψιλά και χοντρά λάθη επίσης. Και όλες οι αποφάσεις που παίρνονται, δεν παίρνονται με απόλυτη βεβαιότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βρηκα το blog απο τον naftotopos.gr
    Η δουλεια σου ειναι εξαιρετικη, η τρελα σου ακομη καλυτερη. Συνεχισε ετσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πάνο σε ευχαριστώ για την ενθάρυνση.Όντως η πρόκληση του άγνωστου και το ρίσκο των ενδεχομένων λαθών λειτουργεί.....μας κάνει πιο εφευρετικούς και δίνει μεγαλύτερη ικανοποίηση.Για να είμαι ειλικρινής πρός το παρόν νοιώθω ότι το κτίζω στην φαντασία μου.Διαβάζω ότι σχετικό βρίσκω,προσπαθώ να βρώ λύσεις,σύμφωνα με το μυαλό και τα εργαλεία,μέσα, που διαθέτω και το αφήνω να οριμάζει.Οπότε η δεν θα μπορώ να κάνω αλλιώς και για να λυτρωθώ θα το φτιάξω η θα μείνει ανεκπλήρωτο και θα τελειώσει.Ας είμαστε καλά και ο χρόνος θα δείξει.Πάντως είναι πάρα πολύ σημαντικό κατά την γνώμη μου να έχουν επαφή οι άνθρωποι που ασχολούνται με τέτοια θέματα .Σε χαιρετώ και θα τα ξαναπούμε σίγουρα.Ζαχαρίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σου Πανο!Μπραβο που αντεχεις ακομη και ευχομαι πραγματικα να τα καταφερεις!Ειχα κι εγω πολυ καιρο να δω νεωτερα απο την κατασκευη και το μυαλο πηγε σε σκεψεις περι εγκαταλειψης αλλα ευτυχως...Πολυ σωστα γραφεις οτι το υαλουφασμα ειναι δομικο στοιχειο της κατασκευης !!!Ταυτοχρονα αναλογως και του σχεδιου σου "επιτρεπει" να γλιτωσεις ασ πουμε μεγαλους αριθμους και διαστασεις νομεων με οτι θετικο συνεπαγεται.
    Για το φιλο το Ζαχαρια να του πω πως το βιβλιο του Schade ειναι κορυφη(το εχω στη βιβλιοθηκη μου αρκετα χρονια),και του προτεινω να "κατεβασει" το kayakfountry ,ενα προγραμμα που του επιτρεπει να σχεδιασει το δικο του kayak (το δευτερο ή το τριτο).Το πρωτο ομως θα προτεινα να ειναι τυπου stitch n glue π.χ.clcboats με αγορασμενα σχεδια.
    Φιλικα Στελιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Στέλιο και σε ευχαριστώ για τις συμβουλες σου,όπως και τον πάνο που μας φιλοξενεί στο blog του.όπως θα κατάλαβες όντως στην αρχή του συγκεκριμμένου ...θέματος σκέφτομαι πολλά,ρωτάω μαθαίνω και περιμένω εκείνο το κλίκ για να κάνω την θεωρία πράξη.Σαφώς οι καιροί δεν βοηθάνε ,θα δούμε πως θα πάει.Τα δύο βιβλία του nick shade είναι όντως κορυφαία και αν τα αγγλικά μου ηταν λίγο καλλίτερα πιστεύω ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο εύκολα.Για την επιλογή της μεθόδου S&G έχεις δικαιο είναι καλύτερη επιλογή για πρώτη προσπάθεια.εκείνο το S&G Night Heron (at Mistake Island) είναι πανέμορφο.θάθελα να κάνω μία ερώτηση και στον Πάνο.Τι γνώμη έχετε για το κυπαρίσι;Αναφέρομαι φυσικά για την μέθοδο strip-building ,to βάρος του και το ρετσίνι που έχει καλό μεν αλλά και κακό για την συγκόληση με εποξική;Ο λόγος προφανής.Η δωρεάν προμήθεια της πρώτης ύλης.Ευχαριστώ πολύ και καλή συνέχεια ΠΆΝΟ.Ζαχαρίας

      Διαγραφή
  13. Ζαχαρία, νομίζω ότι το κυπαρίσσι είναι πρώτης τάξης επιλογή. Είναι ελαφρύ, ευλύγιστο και γερό και, δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα συγκόλλησης με την εποξική. Τα ρητινούχα ξύλα από κωνοφόρα δέντρα (πεύκο, κυπαρίσσι, κέδρος, όρεγκον, κλπ) είναι ιδανικά για το σκοπό αυτό. Να θυμάσαι ότι αυτά που δεν κολλάνε καλά με εποξική είναι τα λαδερά ξύλα (τηκ, ιρόκο, κλπ) στα οποία προηγουμένως πρέπει να σκουπίσουμε τις επιφάνειες με πανί ποτισμένο με διαλυτικό, για να φύγει το λάδι.
    Άρα προχώρησε άφοβα με το κυπαρίσσι και θα έχεις ένα ελαφρύ και γερό καγιάκ με ωραίο λευκοκίτρινο χρώμα. Δεν ξέρω βέβαια τι γίνεται με τους ρόζους, αν υπάρχουν, σε τι πυκνότητα, μήπως δηλαδή παρουσιαστούν προβλήματα ασυνέχειας, όταν θα τα κόψεις στην κορδέλλα για να βγάλεις πηχάκια. Αν μπορείς διάλεξε όσο το δυνατό καθαρότερα ξύλα. Εάν υπάρχουν ρόζοι θα έχεις γενικά πρόβλημα, θα σπάνε δηλαδή τα πηχάκια στα σημεία εκείνα, επειδή είναι πολύ λεπτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. + 1000!!! σε οτι εγραψε ο Πανος για το κυπαρισσι.
    (το δικο μου kayak ειναι απο πευκο και ειμαι 200% ευχαριστημενος).Στελιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. + 1000!!! σε οτι εγραψε ο Πανος για το κυπαρισσι.
    (το δικο μου kayak ειναι απο πευκο και ειμαι 200% ευχαριστημενος).Στελιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι να πω θα το γράψω όπως μούρχεται.Φανταστείτε εικόνα...το τσεκούρι (δηλ.το αλυσοπρίονο) στόν ώμο και βούρ για το χωράφι.!!!!!!!!!!!!!!!!και για να μην έχω τα οικολογικοενοχικά μου,αν και είναι σε δικό μου χώρο θα φυτέψω στην θέση του αποθανώντος 3 νέα.Για αυτό οι παλιοί που δεν ψωνίζανε σαν εμάς στην διπλανή ξυλαποθήκη κάνανε τα κουμάντα τους καιρό πρίν.Πάνο νομίζω ότι το χειμώνα είναι η καλίτερη εποχή, αν θυμάμαι καλά ,είχα διαβάσει σε κάτι μελέτες για ιδιότητες ξύλου, εποχές υλοτόμησης κτλ.θα ψάξω να τα ξαναβρώ.Για την κόληση έχεις δίκαιο πάνο μπέρδεψα τα ρητινούχα με τα ...λαδερά!!! και φαντάστηκα ότι θα έπρεπε να τα περναω με διαλυτικό.Εν πάσει περιπτώσει όλο και κάτι μαθαίνουμε και προχωρούμε.Σας ευχαριστώ πολύ ,σας αφήνω γιατί έχω να αποκρυπτογραφίσω αυτό το σατανικό κώδικα "offset for the hull forms του schade".Μέχρι να τα ξαναπούμε να είστε καλά.Ζαχαρίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή